| 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
INDEX

- A   [1  2   3   4   5   6    7] -   

EIGHT BELLS

?The Captain's Daughter?

Seventh Rule Recordings (CD 2013) 

Melynda Jackson zaczynała pod koniec lat 90-ych, gdy wraz ze swoim zespołem SUBARACHNOID SPACE zaistniała w amerykańskim podziemiu muzycznym. Udało im się wypuścić kilka wydawnictw, koncertowali między innymi w Stanach z ACID MOTHER?S TEMPLE oraz w Japonii. Teraz, w przemysłowym Portland (stan Oregon) gitarzystka i wokalistka działa pod szyldem EIGHT BELLS, w którym obok niej grają basista Haley Westeiner oraz jej kolega z czasów SAS, bębniarz Chris Van Huffel. ?The Captain?s Daughter? to ich wspólne dziełko, które składa się z czterech różniących się od siebie utworów, ale może po kolei. Na początek mamy krótki, niespełna 4-minutowy instrumental zatytułowany ?Tributaries? - zgrzytliwy, hałaśliwy, acz nie pozbawiony czytelnej, choć jakiejś takiej nieco naiwnej linii melodycznej. ?Fate And Technology?, po wyrazistym, rockowo brzmiącym wstępie, wchodzi w bardziej eksperymentalne rejony post-rocka i post-metalu, a w przestrzennym fragmencie w środku pojawia się nieśmiały wokal Melyndy, który z lekka ewoluuje wraz z potężniejącą ścianą dźwięku. W końcówce bliżej tej muzie do post-black metalu przybrudzonego pomysłami rodem ze sludge-core?a. Gdy przywołam tu takie nazwy, jak MINSK czy UNEARTHLY TRANCE, to może parę osób zostanie oświeconych nieco bardziej? ;) Drugi, męski wokal należy już do basisty, który też postanowił sprawdzić się w tej roli. Tytułowy numer jest najdłuższym na płycie i jednocześnie najbardziej odjechanym. Psychodelia miesza się tu ze sludge/doom?em, black metalowe elementy zostają przyozdobione dronami, a post-metalowa oniryczność zderza się z gitarowymi zgrzytami. Tu dopiero słychać na co jest stać tych muzyków, którzy improwizują na maksa i wykazują swoją wszechstronność. Ciekawostką jest gościnny występ Kris Force z AMBER ASYLUM, która jest odpowiedzialna na nawiedzone chóralne zaśpiewy w tle. Na koniec jest jeszcze siedmiominutowa kompozycja ?Yellowed Wallpaper?, która bierze na warsztat już bardziej post-rockowe i post-metalowe brzmienia. Utwór opowiada o pisarce Charlotte Perkins Gilman, która po napisaniu powieści pod tym właśnie tytułem popadła w obłęd, co oddaje sama muzyka i chore zaśpiewy. Warto jeszcze dodać, że inżynierem dźwięku przy tej produkcji był znany producent Billy Anderson, zajmujący się wcześniej między innymi SLEEP, NEUROSIS i AGALLOCH.

ocena:  7/ 10

www.eightbellsband.com


www.seventhrule.com


www.facebook.com/seventhrulerec


seventhrule.bandcamp.com


autor: Diovis



<<<---powrót