| 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
INDEX

- A   [1  2   3   4   5   6    7] -   

ANCIIENTS

?Heart of Oak?

Season Of Mist Records (CD 2013) 

Debiut Kanadyjczyków z ANCIIENTS zaczyna się jak któreś z nagrań SYSTEM OF A DOWN. Czyżby zmyłka? Nie do końca, albowiem ?Heart of Oak? to taka wędrówka po dźwiękach, które niby gdzieś usłyszeliśmy, ale które są zmiksowane w całość będącą takim misz-maszem rockowego i metalowego dziedzictwa. Słowem-kluczem niech będzie tu nazwa BARONESS, który powoli staje się synonimem współczesnego, kreatywnego retro-ruchu. Amerykańscy mistrzowie znaleźli sobie niszę gdzieś między tradycyjnym rockiem z lat 70-ych, hardcore?m, szeroko pojętym metalem i przemycają tam jeszcze wiele innych dźwiękowych wątków i już teraz inspirują do takich posunięć innych, ciut młodszych od siebie. Tym tropem zdaje się iść również kwartet z Vancouver, który inkorporuje do swojej twórczości dość swobodnie i swawolnie elementy z bogatej skarbnicy rocka i metalu, począwszy od BLACK SABBATH, poprzez LYNYRD SKYNYRD, COUNT RAVEN, CANDLEMASS, QUEENS OF THE NEW AGE, KYUSS, aż po bardziej współczesne nazwy pokroju KYLESA, HIGH ON FIRE, MASTODON, wspomniany już BARONESS czy THE DILLINGER ESCAPE PLAN. Nie udało im się też uciec od wpływów legendarnego RUSH, czego ewidentnym przykładem jest akustyczny wstęp do ?Falling In Line?, instrumentalna miniaturka ?One Foot In the Light? oraz różne podziały rytmiczne i rozmaite gitarowe figury porozrzucane po całym albumie. U mnie zapunktowali dość mocno, bowiem uważam RUSH za bezdenną i praktycznie nieskończoną inspirację dla wielu kapel, które wręcz powinny szukać w ich muzie punktu wyjścia dla swojej twórczości. A ANCIIENTS to dość pojętni uczniowie i już na debiucie potrafią budować zmyślne kompozycje nie ograniczające się do jednorodnego składania dźwięków. Kombinują jak mogą, by materiał był różnoraki stylistycznie, nie pozbawiony melodycznych linii wokali, wielorakich smaczków i zaskakujących zmian rytmu i tempa, i tak dzieje się praktycznie w każdym z utworów, w większości rozbudowanych do sześciu, siedmiu, a nawet dziewięciu minut. Duże wrażenie może zrobić fakt, że linie gitar są skonstruowane na ?bogato?. Akustyczne frazy, rozliczne partie zbudowane na dwudźwiękach, mocne pociągnięcia akordów, solówki i dużo detali powodują, że wciąż można wierzyć, że gitarowa muzyka ma się bardzo dobrze. Radzę zwrócić uwagę na ?Heart of Oak?.

ocena:  8/ 10

www.anciients.com


www.facebook.com/anciients


www.season-of-mist.com


autor: Diovis



<<<---powrót