| 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
INDEX

- A   [1  2   3   4   5   6    7] -   

CARRIER FLUX

?Objection?

Code666 (CD 2013) 

O potędze metalowej sceny świadczy bogactwo różnych podgatunków, które ilościowo i jakościowo również narastały z każdą kolejną dekadą. O ile jeszcze w latach 80-ych rządziły głównie tradycyjny heavy metal i thrash metal oraz podziemie z kilkunastoma znaczącymi zespołami, które wpłynęły na kolejne generacje, to już lata 90-te można określić jako prawdziwą kopalnię nowych pomysłów, nowych linii, na bazie których ten styl zmieniał się, poszerzał i ewoluował jak żaden inny w świecie muzyki. Eklektyczny wiek XXI nie wniósł wiele rewolucyjnych przemian, ale cieszyć może na pewno fakt, że w chwili obecnej, oprócz tego, że mamy wiodące gałęzie, które napędzają metal, doszło do powrotu do korzeni hard rocka i efektownych powrotów trochę mało docenianych do tej pory kierunków, jak doom czy funeral doomu, ale wciąż jest też miejsce na różne hybrydy kojarzące się z latami 90-ymi na przykład. CARRIER FLUX jest jednoosobowym przedsięwzięciem Jeffa Philipsa, który był związany przez krótki czas z opisywanym w innym miejscu COLD COLOURS, a człowiekowi temu zdecydowanie bliższe jest europejskie podejście do klimatycznego, a jednocześnie tradycyjnego i wściekłego black metalu. Słuchając trzeciego w sumie, a pierwszego od 11 lat albumu ?Objection? można odczuć silną więź tego muzyka z tym, co działo się tak mniej więcej w połowie lat 90-ych poprzedniego stulecia, bo z jednej strony słychać estetykę norweskich wizjonerów z ARCTURUS czy VED BUENS ENDE, a z drugiej bezkompromisowe pójście w wywodzące się z surowego BM rzeczy pokroju ABIGOR czy ANCIENT, a gdzieś pomiędzy tym wszystkim jest miejsce - i to bardzo istotny - na rozmach pokroju DIABOLICAL MASQUERADE i EDGE OF SANITY z późniejszego okresu działalności, inspirowane folkiem czy ?medieval music? SUMMONING czy VINTERSORG (?The Path of Children Damned?) czy nawet południowoeuropejską szkołę black metalu (?A Cancer of Foundations?). Jednym zdaniem podsumowując, na ?Objection? mamy swoiste połączenie różnych kierunków ekstremalnego metalu z bardzo kreatywnego okresu jego rozwoju. Jeśli ktoś kupował kasety licencyjne Mystic Production, słuchał audycji Ryłkołaka w RMF FM i czytywał ?Mystic Art? w jego najbardziej ekspansywnej formie, ten spotkał się z wieloma produkcjami, które odcisnęły niewątpliwe piętno na twórczość CARRIER FLUX. A Jeff Philips zdaje się być osobą nie tylko osłuchaną duchem tamtych czasów, ale przede wszystkim utalentowaną, wszechstronną i świetnie znajdującą się w tej estetyce, bo ma doskonałe wyczucie jak zbudować materiał różnorodny, a jednocześnie nacechowany indywidualizmem. A że dobrze wypada w roli wokalisty, oferując swoją szeroką paletę głosowych możliwości, naprawdę nieźle posługuje się gitarami, basem, klawiszami i programowaną perkusją, to w zasadzie nie daje popisu krytykom, którzy mogą się oczywiście doczepić do pewnych detali, ale całokształt ?Objection? ukazuje CARRIER FLUX w jego szczytowym okresie działalności i ponownie Code666 wiedziało kiedy i kogo do siebie ściągnąć, bo kto jak kto, ale oni mają czuja do wykonawców gdzieś zza głównej linii metalowego rażenia?

ocena:  8/ 10

carrierflux.bandcamp.com


www.carrierflux.com


www.myspace.com/carrierflux


www.facebook.com/CarrierFlux?fref=ts


www.code666.net


autor: Diovis



<<<---powrót