| 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
INDEX

- A   [1  2   3   4   5   6    7] -   

LAMENT CITYSCAPE

?The Torn?

Battleground Records (CD 2015) 

Wiele osób od dawna twierdzi, że obecna fala post-rockowego i post-metalowego grania jest opóźniona względem tej pierwszej o wiele lat. Trzeba jednak pamiętać, że na tę rzeczywiście oryginalną nie każdy się załapał, a i po dziś dzień wiele zespołów z tamtego kręgu zostaje na nowo odkryte i procentuje to różnymi nowymi formacjami, które twórczo wcielają w życie elementy tychże gatunków i za przykład tegoż można podać w naszym kraju choćby wybitne TIDES FROM NEBULA. Z drugiej strony, mamy też sporo młodych kapel, które granie spod znaku ?post? umiejętnie wczepiło w inne stylistyki i wyszło z tego coś świeżego. Chociażby takie LAMENT CITYSCAPE z Oakland w Kalifornii, które połączyło transowość i koloryt post-metalu oraz odrobinę post-rockowej przestrzenności z apokaliptyczno - doom?owymi klimatami i ciężarem, post-blackowym nawiedzeniem, industrialną mechanicznością i elementami bliższymi muzycznej awangardzie. Wydawca przywołuje przy okazji duetu LAMENT CITYSCAPE takie nazwy, jak GODFLESH (wczesny), MINISTRY oraz SWANS i jest w tym trochę racji. Nie przesadzałbym jednak z nadużywaniem tych nazw jako wzorców brzmieniowych dla zawartości ?The Torn?, ponieważ to mimo wszystko jeszcze nie ta półka. Pewne odnośniki jednak są słyszalne i w tej cholernie dusznej, momentami wręcz klaustrofobicznej atmosferze, i w pozornie powtarzających się motywach, i w nawiedzonych wokalizach. O tym, jak to wszystko brzmi, można się przekonać już w pierwszych dwóch numerach, ?Pale Hands? i ?Turn Inward?, które niczym magma wlewają się w uszy, ale pod tą hipnotyczno -  złowieszczą warstwą kryje się trochę intrygującej melodyki i transowej przestrzenności. Mike McClatchey i Sean McCullough dbają zresztą, aby działo się coś ponad to, czego możemy się spodziewać, bo już w następnym utworze, ?The First Son? budują całość na zestawieniu już zdecydowanie post-metalowych akordów, a wokalizy odgrywają tutaj jakby służebną rolę, co generalnie przenosi się i na ?The Final Son? jako ciąg dalszy pewnego konceptu. Ten fragment jest cięższy, bardziej wgniatający w podłoże i ma coś z tych bardziej eksperymentalnych tworów stworzonych przez BLUT AUS NORD, a pod koniec niesie go post-metalowo - doom?owy trans. Przewrotnie zatytułowany numer ?The Dance? to z kolei instrumentalny i chyba najbardziej awangardowy z wszystkich fragment. Co jakiś czas (tak to sobie panowie wymyślili) wśród tych wszystkich szorstkich dźwięków odzywa się jakieś tajemnicze, owadzie bzyczenie, co też potęguje swoistą grozę. Chwil oddechu nie ma na ?The Torn? nazbyt wiele, ale dobrze uzupełniają się z całą resztą i okładką, na której widnieje bezkresne pole i zasnuty chmurami nieboskłon.  

ocena:  7,5/ 10

www.facebook.com/LamentCityscape


www.lamentcityscape.bandcamp.com


www.facebook.com/battlegroundrecords


www.battlegroundrnr.com


autor: Diovis



<<<---powrót