| 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
INDEX

- A   [1  2   3   4   5   6    7] -   

DAN DEAGH WEALCAN

?Who Cares What Music Is Playing In My Headphones??

Metal Scrap Records & Total Metal Records (CD 2015) 

Moskiewski duet idzie z wydawnictwami jak burza. W zeszłym roku wypuścił (bagatela) dwie duże płyty studyjne - z czego druga to właśnie opisywana tutaj "Who Cares What Music Is Playing In My Headphones?" - podczas gdy bieżący przyniósł nam kolejne jego dzieło, pod tytułem "Fragmented Consciousness", które powinno już być w sprzedaży. DAN DEAGH WEALCAN istnieje od 2012 roku, a zarysy materiałów poszczególnych jego krążków pojawiały się w pewnych odstępach czasu, choć ciężko uwierzyć, że różniące się w takim stopniu rzeczy mogły powstać na tak relatywnie niewielkim jego odcinku. Rzeczone zmiany wyszły temu projektowi jedynie na plus. "Two Straight Horizontal Lines And the Organized Chaos in Between: Director's Cut" to debiut niewątpliwie udany, choć jego autor - czyli odpowiedzialny za wszystko z wyjątkiem wokali i części partii klawiszy Mikhail A. Repp - sprawiał na nim wrażenie artysty nie do końca określonego w kwestii własnego stylu i niekoniecznie wyrobionego od wykonawczo-realizatorskiej strony. Tym razem Mikhail zdaje się przecinać pępowinę, jaka łączyła go z inspiracjami i oddawać w nasze ręce dzieło znacznie bardziej przemyślane, lepiej wyprodukowane i przede wszystkim - o wiele bardziej oryginalne. Słuchacz o wprawnym uchu może w zasadzie domniemywać, że pomysł na zlanie drapieżnych, przetworzonych, rozmytych gitarowych riffów z zadziornie pracującą elektroniką Mikhail zaadaptował od NINE INCH NAILS, bo nie dość, że większa część gitarowo-industrialnej symbiozy odbywa się na "Who Cares What Music Is Playing In My Headphones?" wzdłuż wspomnianej linii, to mamy jeszcze takie utwory jak np. "Easy Way - Long Way" czy "I Killed Everything That Was Good In Me", w których maniera mistrza Trenta Reznora cytowana jest w sposób niemal dosłowny. Niezapomniana sztafeta, w jakiej, na krążkach FAITH NO MORE, udział brały melodeklamacje, partie czystego wokalu oraz wściekłe screamingi Mike'a Pattona, podobnie jak szkoła odbijania piłeczki między hc punkowymi a metalowymi wzorcami tegoż zespołu, również mogły stanowić tu pewien punkt wyjścia. Z powyższego dorobku DAN DEAGH WEALCAN nie czerpie jednak bezmyślnie, ani też w sposób odtwórczy. Wspomniałem wyżej o mówionych partiach wokalnych, mocno powszechnych przecież nie tylko w twórczości rockowych czy metalowych brygad o alternatywnym stosunku do grania i jakże często nastręczających im posądzeń o częściowy związek z hip-hopem, ale w takich utworach, na recenzowanym tutaj krążku, jak rzeczony "Easy Way - Long Way" czy "No More Than Usual" wybrzmiewają one w co najmniej przenikliwy sposób, rezonując w umyśle długo po ozwaniu się ostatniej nuty albumu. Wokale Eugene'a 'Iowy' Zoidze-Mishchenki są, w ujęciu holistycznym, względnie najsłabszym ogniwem tego materiału, choć absolutnie nie oznacza to, że są ogólnie kiepskie. Jeżący włos na głowie, melo-recytatorski fragment "This world, with all it's flaws, is everything we'll ever know" wyrzuca on z siebie w rzeczonym "More Than Usual" z maniakalną wręcz żarliwością, zupełnie jakby Jigsaw z "Piły" prawił morały swej ofierze zanim zostawi ją samą sobie w obliczu makabrycznego aktu próby. O wiele lepsza niż na poprzedniczce jest tutaj realizacja i początkowo byłem niemal pewien, że DAN DEAGH WEALCAN postawił tym razem na całkiem innego dźwiękowca, ale nie. Popełniony w TA Productions mastering obu materiałów jest sprawką Anotna Vorozhtsova - ukraińskiego muzyka, gitarzysty takich grup jak HELL:ON czy UNGRACE (gdzie na wokalu mamy Mishchenkę) oraz producenta, który jak widać potrafi wysmażyć porządnie brzmiący album z tego, co przynosi mu zespół. "Who Cares What Music Is Playing In My Headphones?" to mimo pewnych partii, przy których można by jeszcze podłubać, wyborna mieszanka stylizowanej na fusion, onirycznej psychodeli, math core'u oraz brudnego metalu industrialnego poczyniona z alternatywno-progresywnym podejściem do sprawy. Z uwagi na powyższe zdecydowałem się nagrodzić akt wysoką notą, ale "Kogo obchodzi co mi w słuchawkach gra?"

ocena:  8/ 10

metalscraprecords.bandcamp.com/album/dan-deagh-wealcan-who-cares-what-music-is-playing-in-my-headphones


www.facebook.com/DanDeaghWealcan


dandeaghwealcan.com/


metalscraprecords.com


autor: Kępol



<<<---powrót