| 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
INDEX

- A   [1  2   3   4   5   6    7] -   

UZIEL

"Where's the Cross?"

Let Them Come Productions (MCD 2010) 

Logo wygląda znajomo, nazwa takowo brzmi i przeczytawszy zamieszczonego na łamach powyższego Serwisu newsa, ostrzyłem sobie zęby na choćby niewielką próbkę możliwości muzyków UZIEL. Oto jest. Zapowiadana, zwiastowana i pod postacią epki ostatecznie objawiona. Zespół, o ile mi wiadomo, zawsze miał problem z zarejestrowaniem jakiegoś dłuższego materiału. Tym razem również musimy się nacieszyć pięcioma krótkimi utworami, z czego dwa to covery, ale może wszystko w swoim czasie. Należałoby zacząć od tego, że maniacy podziemnej, diabolicznej ekstremy dostali właśnie kolejny tłusty kąsek do spałaszowania i nawet jeśli nie nasyci on nikogo, to z całą pewnością pozostawi spory apetyt na więcej i jeśli piątka tych nieboskich stworzeń zechce, a mam taką nadzieję, wypuścić longplay z prawdziwego zdarzenia, to ja chcę go posłuchać! "Where's the Cross?" to tytuł, jaki nie tylko nasi rodacy skojarzą z pewnym, absurdalnie rozciągniętym w czasie (bo w istocie - absurdalnym) incydentem z tytułowym symbolem sakralnym w roli głównej, choć można go również odczytać szerzej - kwestia gustu. A muzycznie UZIEL to proszę państwa wyśmienita wręcz mieszanka death i black metalu, inkrustowana klawiszowym brzmieniem i w nieco rock'n'rollowy sposób, miejscami bujnięta. Przejawia się to już w otwierającym "E-vile", w jakim trudno wręcz nie wyczuć ducha dwóch ostatnich krążków SATYRICON, ze szczególnym naciskiem na "Now, Diabolical" i jeśli skrzywicie się kwaśno i powiecie sobie pod nosem: 'eee, komercha...', to zapraszam do odsłuchu trzeciej w zestawie ścieżki, jaką stanowi właśnie cover utworu Norwegów. "K.I.N.G." został zagrany w sposób, jaki być może wreszcie naświetli ortodoksom - choć nasiąknięty chwytliwością, to jednak retro-oldschoolowy tak naprawdę - charakter dokonań hordy Satyra z późnego okresu. Słychać też, że panowie często katują się muzyką KRISIUN i że nie obcy jest im stary, dobry, klasyczny, krajowy black metal spod znaku CHRIST AGONY, wczesnego BEHEMOTH czy, przede wszystkim - MASTIPHAL. W ostatnim, odśpiewanym growlingiem - "Scheduled To Be Terminated" słychać wyraźnie, oddanego w sposób mocno garażowy, orientalno-metalowego ducha takich krążków jak "Demigod", czy "The Apostasy", jeśli już mowa o zasługach Nergala, choć reszta materiału jest dużo bliższa w mej ocenie takiemu "Sventhevith (Storming Near the Batlic)", przynajmniej jeśli idzie o brzmienie. Jest tu jeszcze cover "Burglary" DEAD INFECTION z przetworzonym, bulgoczącym wokalem i totalnie zaskakujący, technical metalowy akcent w "E-vile", nawiązujący do eksperymentalnych albumów PESTILENCE, lub nieco zapomnianego już NOCTURNUS. No i jak bym się nie wzbraniał nie jestem w stanie pominąć muzycznego inferna, jakim jest "Die Jugend" i tym samym wychodzi na to, że na "Where's the Cross?" nie uświadczycie jednej, byle jakiej kompozycji. Na posterunku zameldował się już ostatnimi czasy, pokrewny sylistycznie, tarnowski INGLORIOUS i wątpię by ich nazwę, podobnie jak nazwę sprawców rzeczonego mini-albumu, jakikolwiek szanujący się fan polskiego, ekstremalnego podziemia, za kilka lat pominął.

ocena:  8/ 10

www.myspace.com/uzielband


let-them-come.eu


www.myspace.com/ltcp


autor: Kępol



<<<---powrót