| 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z
INDEX

- A   [1  2   3   4   5   6    7] -   

GOATPSALM

"Erset La Tari"

Aesthetic Death (CD 2012) 

Starożytny świat fascynuje wielu. Niewielka wiedza, jaką udało nam się uzyskać na temat dawno nie istniejących krain daje pożywkę dla fantazji i hipotez, inspiruje muzyków, pisarzy, malarzy oraz innych artystów. GOATPSALM również odnalazł w tym coś dla siebie, przeistaczając swoje zainteresowania Mezopotamią, Babilonem i Sumerem w dźwięki z pogranicza dark ambientu, death industrial, muzyki rytualnej i etnicznej, bardzo minimalistycznie pojmowanego black metalu oraz funeral doom metalu. Na "Erset La Tari", drugim wydawnictwie z logo GOATPSALM, króluje transowa, hipnotyczna, nawiedzona, psychodeliczna, nasycona orientalizmami i nade wszystko bardzo mroczna muza, która w specyficzny dla siebie sposób miesza elementy twórczości MZ.412, ARCHON SATANI, ABRUPTUM, ENDURA, MELEK-THA, BLUT AUS NORD, SKEPTICISM, ESOTERIC i TYRANNY w konglomerat wyszeptanych z czcią, a mocno podbitych emocjami magicznych zaklęć, dla których dźwięki są istotnym, choć opartym na ciągłej improwizacji podkładem zasysającym słuchacza w niekończący się i będący w ciągłym ruchu wir prowadzący w tajemnicze katakumby znajdujące się pod zapomnianymi ruinami odległej historii. Baal Shagashtu, Baal Utukku i Baal Shadu pojęli w sobie wiadomy sposób symbolikę bliskowschodnich, upadłych miast Bliskiego Wschodu, skutkującą tworzeniem mistycznych dźwięków skondensowanych w trzech długich kompozycjach: "Utuk Xul", "Bab Illu" i "Under the Trident of Ramanu", które zdają się nie mieć zwyczajowego wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Wszystko płynie niczym wody Tygrysu i Eufratu, pośród których świat starożytnych bóstw na nowo ożywa, staje się czymś, co istnieje gdzieś obok nas, na pograniczu fantasmagorii i innego spojrzenia na zapomnianą historię. To nie jest li tylko podręcznikowe ilustrowanie podobizn bogów, ongiś potężnych miast, odwiecznej walki człowieka o przetrwanie i ekspansji rodzaju ludzkiego. To raczej próba uchwycenia odczuć, które można odnaleźć jedynie przez obcowanie z nieznanym, przechodzenie w stan transu i prawie namacalny dotyk historii. Może brakuje jeszcze tej wizji jakiejś jednolitości i konsekwencji (przejście z dark ambientowej pulsacji w black metalowe faktury w "Under the Trident of Ramanu"), ale da się wyczuć w tym materiale silne piętno inności, pierwotności i sił nieczystych.

ocena:  8 / 10

www.facebook.com/goatpsalm


www.aestheticdeath.com


autor: Diovis



<<<---powrót